Gjesteblogg fra Part Two "mamma" Kristin

Da Camilla spurte om jeg ville skrive noen ord om hvordan jeg endte opp som Part Two «mammaen» og agent på merket i Norge, begynte jeg å mimre og kom på mange herlige historier på veien hit. Tenk at det er snart 30 år siden jeg satt som forværelsespike i Sosialdepartementet og kjedet vettet av meg. Som 19 åring var det vel ikke det mest spennende stedet å jobbe og jeg lengtet til noe annet.

Når jobben som sentralbord dame på huset InWear Norge ble ledig og jeg kom inn på intervju, visste jeg med en gang at HER vil jeg være. Det var som å komme til himmelen for en jente på 19 å se alle de flotte kolleksjonene og et inspirerende selgermiljø.

Stor var gleden da jobben var min og jeg fant fort ut hva jeg ville jobbe med i fremtiden. Det var selger i klesbransjen. Men det viste seg ikke å være så lett å avansere fra sentralbord til selger. For det var en ettertraktet jobb med flere hundre søkere hver gang. Så jeg tenkte at jeg måtte finne en annen måte å markere meg på.

Om kveldene når alle var gått hjem snek jeg meg inn på det vakreste showroom og øvde på kolleksjonene. Jeg hadde sett selgerne i aksjon og jobbet med å etterligne de. Det var kveld etter kveld jeg var der og øvde, ventet på min mulighet. Men ukene gikk og jeg begynte å miste motet. Men endelig kom det en dag da to av selgerne var syke og kunden allerede på vei. Hva skal vi gjøre nå sukket direktøren rådvill. Vi må ringe kunden og be de komme en annen dag. NEI ropte jeg. Jeg kan ta kunden jeg! Det ble en stopp i praten og alle stirret på meg. HÆ skal du ta den. men du kan jo ikke det? Jeg trakk pusten og sa: Jeg tar den og kan kolleksjonen blinde så det er ingen ting å lure på!

Kunden var på vei inn døren og vips sto jeg på showrommet og viste alt jeg hadde pugget på. Hjertet hamret og jeg var veldig nervøs. Ikke rart når hele teamet sto bak glassdøra og tittet inn med åpen munn. Det jeg ikke visste var at dette var en kunde som alltid nektet selger å skrive ordre inn på data, men ville alltid ta med seg egne notater og sende ordren inn senere. Men jeg hadde jo øvd på å legge inn ordre og fikk helt sjokk når kunden så på meg bak senkede brilleglass og sa:

Den dataen kan du bare klappe igjen unge dame. Jeg skriver aldri ordre her! Da hvisket jeg til henne: kjære snille deg. Dette er min eneste sjanse så please la meg få skrive ordren. Bare denne ene gangen! Du kan godt stryke den når du kommer hjem! Men la meg få skrive den inn.

Ja, ja så fikk jeg da lov til det. Og stort var sjokket hos direktøren da hun så at jeg satt og skrev. Dette hadde aldri skjedd med denne kunden før og jeg sa selvsagt ikke at det hadde vært med tvang.. Så da var jeg i gang, og jeg husker ennå den berusede lykkefølelsen i kroppen da jeg var på vei til Nord Norge i ny firmabil og kolleksjonsposer i baksetet. Og jeg glemmer aldri reaksjonen til den første kunden i Nord som jeg kom til. Da jeg stoppet utenfor og lesset inn bagasjen smalt det fra henne: KA FARSKEN! Har de begynt å sende sentralborddama på veien??

 

PART TWO HISTORIE

Visste du at PartTwo startet opp for 34 år siden som en ny casual linje til InWear?
Derav navnet PartTwo. Det viste seg å bli en suksess og ikke lenge etter var PartTwo lansert som et eget merke. I årene som har gått har det utviklet seg til å bli et fullverdig konsept med en stil som passer til de fleste. Med sine flotte kvaliteter og gode passformer samt gode priser treffer det både ung og godt voksne og er ikke et aldersbegrep, men mer en livsstil. Vi sier på enkelt vis at PartTwo er klær til folket.  

PART TWO FAMILIE

På Part Two er vi alle som en familie. Og familien består av det fantastiske design teamet i Danmark, alle våre herlige kunder og ikke minst mine 5 flotte dyktige Part Two jenter i Norge.

Designteamet i Danmark er både lydhøre for hva kundene våre ønsker og trenger i kolleksjonene og lager ofte styles basert på ønsker fra kundene. De retter til og fixer asap hvis kundene oppdager noe feil i passform eller en forbedring de ønsker som de finner på innkjøp. Teamet i Norge får være delaktige i utvikling av kolleksjonene helt fra start med skisse-møter, fargevalg og styles vi ønsker inn for Norge.

Vi har 200 kunder i Norge i dag, og en stor del av de har vært trofaste kunder i en årrekke. Noen av kundene har fulgt meg i over 20 år og det synes jeg er helt fantastisk. Man blir godt kjent med hverandre i alle disse årene og vi har et samarbeid basert på at begge parter skal lykkes. Caoz er en herlig kunde vi håper skal jobbe med oss i mange år fremover.

I Norge har jeg et team som alle elsker Part Two og er veldig stolte av å jobbe med merket. Jeg tror også at med lite gjennomtrekk i personale både i Danmark og i Norge gjør at vi kan gjøre en best mulig jobb sammen for våre kunder. Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er som får lov til å jobbe med det jeg elsker og kan glede meg til å gå på jobb hver dag. 30 år har gått så fort og jeg føler det som det var i går jeg startet opp. Veien har blitt til mens jeg går og jeg tenker jeg hadde valgt nøyaktig samme vei igjen hvis jeg skulle ta valget på nytt. Og det er godt å tenke på😊

Når man har glemt brillene hjemme, er redningen solbriller med styrke for å punche ordre "Stevie in action" (Apropos at det har gått 30 år...)
God lørdagsklem fra Krisin